Оксана Стратийчук показва вълнуващи офорти в Пловдив
Украинската художничка Оксана Стратийчук ще представи офортите си в галерия „Димитър Георгиев” на 17 септември от 18.30 ч. Тя гостува под тепетата по покана на Почетния консул на Украйна инж. Димитър Георгиев и извънредния и пълномощен посланик на Украйна в България Н. Пр. Виталий Москаленко. Повод за изложбата е 30-годишнината от Независимостта на Украйна.
Тя е родена през 1968 г. в Киев. През 1992 г. завършва графичния факултет при преподавателите А. В. Чебикин, М. И. Компанец, В. Д. Сергеев в Киевския държавен художествен институт (сега Национална академия за изобразително изкуство и архитектура). През 1993–1996 г. преминава следдипломна практика при научен ръководител Г. В. Якутович в Украинската академия на изкуствата. Магистър е по графични изкуства и член на Националния съюз на художниците от 1992 г. Живее и работи в Киев.
Участник в множество международни и национални биеналета и триеналета на графиката. Има повече от 25 самостоятелни изложби в Украйна и в чужбина.
Нейни произведения на изкуството се намират в колекциите на: Национален исторически музей на Украйна, Национален музей на украинското народно декоративно изкуство, Национален музей „Киевска художествена галерия“, Одески художествен музей, Регионален художествен музей в Хмелницки, Регионален художествен музей в Черновци, Регионален художествен музей в Днепропетровск, Художествен музей Тама (Токио, Япония), Изложбена къща (Цесис, Латвия), Пинакотека в Торе Канавезе (Италия) и в редица частни колекции в Украйна и по света.
Оксана Стратийчук е признат майстор на графичните техники и ярка фигура в историята на украинското изкуство от периода на независимостта. Визитката на нейното творчество са изтънчените и сложни офорти. Творбите, създадени от Оксана Стратийчук, в продължение на три десетилетия илюстрират развитието в мирогледа на автора: промяна на темите и художествения стил. Митологичните сюжети прерастват в гротескни натюрморти, цветните букети отстъпват място на лаконични монохромни композиции, а последните от своя страна се превръщат в „патерн“ - символи по пътя на повторението. Тези промени като цяло отразяват процеса на развитие на украинската графика през последните десетилетия: от ретроспективен стил до модулен подход, характерен за съвременната печатна графика.