Нотните листове на виртуоза Ричард Клайдерман зарадваха деца от Пловдив
Нотните листове на някои от най-знаковите пиеси на виртуоза Ричард Клайдерман зарадваха децата на Пловдив. По време на вчерашния си концерт музикантът не изневери на традицията да ги подари на публиката, а кандидатите за това бяха много.
Първи – избран лично от Клайдерман, бе талантливият 9-годишен пианист Борис Дюлгеров. След края на изпълнението на Titanic Symphony французинът посочи Борко и му подари нотните листове с творбата. После на няколко пъти музикантът ги раздаваше и на други малчугани, наредили се пред сцената в очакване.
Малки и доста по-големи използваха тези паузи и подаваха дискове и снимки за автограф от Клайдерман, а той с усмивка слагаше подписа си. Останалата публика реагира разнопосочно – едни се смееха, защото пианистът често правеше лъжливи финтове и не даваше нотни листове, други се дразнеха и роптаеха от липса на музикална култура, без да подозират, че това е част от сценария на концертите на Клайдерман.
Виртуозът на пианото разходи публиката из света на музикалната си съкровищница – от собствени композиции, през интерпретации на валсове и филмова музика, до вълнуващ прочит на класически мюзикъл парчета.
Пианистът подари на публиката и лично емоционално послание с пиеса, компилация на знакови за родината му Франция музикални теми.
Голямата изненада за публиката бе предизвикателството, което мъжки глас зад сцената отправи на Клайдерман – да вземе поставените в ъгъла на сцената нотни листове с емблематична за българите творба и да я изпълни.
Пианистът влезе в роля, взе ги, седна зад пианото и започна да свири. Под виртуозните му пръсти излезе вълнуващо изпълнение на „Хубава си, моя горо”.
Публиката в залата очевидно не беше избрала случайно концерта, защото реагираше мигновено на най-разпознаваемите творби на Клайдерман. Той пък се постара музикалното шоу да бъде достатъчно вълнуващо, използвайки за инструмент звънец или дървената част от пианото като барабан.