Най-големият форум на креативната индустрия в България “Фара“ се завръща в Пловдив

  • от PlovdivTime
  • 11:34, 19.01.2022

Фестивалът ФАРА на Българската асоциация на комуникационните агенции е най-големият форум на креативната индустрия в България. Той е насочен към творческите индустрии, дигиталните изкуства, дизайн и изкуство в публичното пространство, развитие на капацитета на работещите в индустрията.

Във ФАРА участват над 500 професионалисти от комуникационния бранш, представители на творчески професии, режисьори, продуценти, водещи рекламодатели, маркетинг специалисти, медии. Форумът представя най-добрите рекламни формати и кампании, създадени в България и реализирани в страната или в чужбина.

Комуникационните агенции демонстрират постиженията си в 26 различни категории: „Аудио-визуални форми и копирайтинг“, „Художествено оформление и дизайн“, „Дигитални форми и креативно използване на медиа“, „Кампании“ и др. ФАРА е също престижен форум за обучение с международни лектори и „сверяване на часовника“ с тенденциите в индустрията по света.

ФАРА е с 20-годишна история, а от 2016 г. се провежда в Пловдив. През 2018 и 2019 г. събитието беше част от официалната програма на Пловдив – Европейска столица на културата 2019. През 2022 г. провеждането на Фестивала в Пловдив, планувано за периода 8 - 11 юни в Дом на културата „Борис Христов“ , цели да продължи интензивната културна програма на града като Европейска столица на културата, да спомогне за обогатяване културния афиш и да надгради създаденото партньорство с Фондация „Пловдив 2019“. 

Фестивалът е разделен на 2 основни направления:

Състезателната програма - дава поле за изява на комуникационни агенции от цялата страна, които представят своите най-успешни проекти пред колеги, партньори и по-широка публика. Конкурсът спомага за професионалното развитие на млади кадри и способства за запознаване на аудиторията с иновациите в творческите индустрии.

Лекционна програма - представя изявени специалисти от световно ниво, които споделят своя опит и обучават аудиторията. Наред с професионалисти от комуникационния бранш, ФАРА ангажира и изявени имена от сферата на визуалните изкуства. В последните години се открояват имената на Оливиеро Тоскани, многократно награждаван фотограф, автор на иконичните кампании на Benetton; Хамиш МакРий, футуролог и визионер; проф. Богдан Драгански, директор на лабораторията за невроизобразявания LREN, Швейцария и един от лидерите на проекта Human Brain; Стийв Хенри, обявен за един от най-влиятелните рекламисти във Великобритания за последните 50 години, Димитър Караниколов, архитект и любител травъл фотограф с международно признание и публикувани фотографии в National Geographic, Lonely Planet и др.

Очаквайте подробна информация за изданието 2022 г.

Проект на АРА България ЕООД, част от програма НАСЛЕДСТВО на Пловдив - Европейска столица на културата.