Мини шедьоври на Ван Гог и Климт красят Пловдив (Фотогалерия)

  • от Парашкева Иванова
  • 15:01, 21.11.2018

Ако през 2000-та година средната продължителност на вниманието на човек е била 12 секунди, то 18 години по-късно тя е само 8 секунди, сочат медицински изследвания. Тази продължителност е по-кратка дори от тази на златната рибка, която е цели 9 секунди. И за да може нещо да задържи за по-дълго вниманието на съвременния човек, то трябва да бъде наистина стойностно и красиво. Като колекцията бижута на австрийската компания FREYWILLE, от която човек трудно откъсва очи. С това нестандартно въведение известната телевизонна водеща д-р Неделя Щонова фокусира вниманието на гостите на изложбата "Малки шедьоври и големи майстори" . 

Тя срещна произведенията на Ван Гог, Клод Моне, Густав Климт, Хундервасер и непоказвани експонати на големите български художници Златю Бояджиев, Борис Георгиев, Христо Станчев, Едмонд Демирджиян, Елена Карамихайлова и Илия Петров.  Необичайната изложба в партньорство с галерия Aeterna, е амбициозната заявката на представителите на марката, с която те представиха новооткрития бутик на FREYWILLE в новотела. 

"Творенията на дизайнерската къща носят в себе си усещане за разкош, артистичност, нежност и неповторим индивидуален стил. Затова и всяка жена, която ги носи, излъчва разкош, артистичност, заявено ярко и специално присъствие. Подобно на бижутата, така и дамите, които ги носят – стават изключително ефектни във визуално отношение" каза д-р Щонова, която е сред ценителите на бранда.  

Удивителна, изтънчена и впечатляваща, колекцията е създадена да вдъхновява, тя е като мини-шедьовър, прекрасно допълващ женската красота. Гостите научиха интересни подробности за марката, създадена през 1951 година във Виена от най-добрите в жанра, които умело пазят тайната на емайлирането и създаването на тези шедьоври. Направата на една нова колекция може да отнеме до две години – от момента на вдъхновение до завършения продукт, което прави бутиковата марка толкова специална. 

Като истински професионалист д-р Щонова, която е невролог, не пропусна да обясни и въздействието на изкуството от медицинска гледна точка. "Самото съзерцание,  гледането на великолепна живопис,  когато мозъкът се опитва да разкодира, да разбере образа, скулптура или произведение на изкуството увеличава притока  на кръв към мозъка с до 10% - еквивалент на това, да гледаш някого, когото обичаш!" каза тя. 

Разбира се и без да имат познания по медицина, повечето мъже са наясно, че най- краткия път към сърцето на любимата жена, са бижутата. "Всяко от тези бижута би озарило с точната светлина очите и душата на дамите тук. И би направило аналогичната трансмисия към влюбения мозък на нейния мъж" бе заключението на водещата. 

Сред най-запалените  почитатели на марката, която е отскоро в България, се оказаха известни пловдивачни - адвокати, лекари, магистрати, архитекти, бизнесдами. Близо два часа те се наслаждаваха на произведенията на изкуството на фона на музиката на Вивалди и Пиацола. Изкушенията на за другите им сетива бяха френското шампанско и ръчно изработени шоколадови бонбони с логото на FREYWILLE, произвени в шоколадовата работилница на Toni's Pastry.