Бродуейски сценарий в Пловдив: Не Мадона, а Рейчъл Роу като Ева Перон
Едва ли има почитател на съвременната музика, който не познава култовите песни "Don’t Cry for Me Argentina", "You Must Love Me" и "Another Suitcase In Another Hall". В България те станаха популярни след екранизацията на мюзикала "Евита" с участието на поп дивата Мадона. 22 години след адаптацията на режисьора Алън Паркър и сценариста Оливър Стоун, директорът на пловдивската опера Нина Найденова дръзна да постави сложния спектакъл на композитора Андрю Лойд Уебър на пловдивска сцена. Направи го със замах и внимание към детайла, превърнали се в запазена марка на спектаклите на Операта през последните години.
В продължение на два часа зрителите потънаха в изпълнения с перипетии живот на съпругата на аржентинския диктатор Хуан Перон - Ева Дуарте.
Изключително спорна като образ, тя остава в историята не само като Пепеляшка, извървяла трудния път от бордеите до първа дама на Аржентина, но и като любимка на народа и защитник на правата на жените в Южна Америка. Създала и управлявала първата женска политическа партия в Аржентина – Женската перонистка партия, тя се отдава и на интензивна благотворителна дейност. На фона на обществената си мисия, момичето, израснало в мизерия, не може да се откаже от слабостта си да купува скъпи бижута и дизайнерски тоалети. Никоя друга жена в историята на Южна Америка не е предизвиквала толкова силни спорове и разногласия, ненавист и обожание едновременно. Въпреки това Евита Перон е призната за най-влиятелната жена в историята на Аржентина.
В ролята на Ева Перон влезе дъщерята на джаз певицата Камелия Тодорова - Рейчъл Роу. Участието й в спектакъла не бе прието еднозначно от публиката, като това на Станислава Момекова, която изигра първата съпруга на диктатора. Макар, че влезе в нетипична за него роля, Стефан Вълдобрев, се справи изключително добре с ролята на Че - критика на Евита Перон.
Диригент бе Константин Добройков, който вече направи "Човекът от Ла Манча", "Исус Христос Суперзвезда", "Коса" и "Мария от Буенос Айрес“. Художникът на костюмите Николина Костова-Богданова също се бе справила блестящо със задачата си да "телепортира" зрителите в 50-те години в Аржентина.
Поради големия интерес към спектакъла Държавна опера - Пловдив обяви извънредна дата на представлението на 31 май. Билетите за днешното представление на 17 май вече са изчерпани.
Фотографии: Александър Богдан Томпсън