3D мапинг омагьосва Античния на „Мадам Бътефлай”
Фотографии: Руслан Йорданов
Прочутото корейско сопрано Хай Йоон Ли показа днес уникалните си певчески възможности пред пловдивските журналисти. Медийното братство се възползва от привилегията да присъства на репетиция на „Мадам Бътерфлай” в Дома на културата „Борис Христов”. С операта от Пучини ще бъде открит големият летен фестивал Opera Open на 23 юни от 21 часа.
Ли ще се превъплъти в образа на „пеперудата”. Това е една от ролите, с които публиката и критиката в Европа плътно я идентифицират. Последните години тя блести като Мадам Бътерфлай в Шотландската опера, потвърждавайки успеха си в оперите на Дъблин, Магдебург и Лисабон. В спектакъла корейската певица си партнира с Георги Султанов, Елена Чавдарова-Иса, Свилен Николов, Марк Фаулър, Евгений Арабаджиев, Светлана Иванова и други.
Диригент на спектакъла е италианецът Якопо Сипари Ди Паскероли, който е бил музикален директор на Македонската държавна опера и балет, главен гост на Пучини фестивала в Торе дел Лаго, както и гост-диригент на Оперния фестивал на Помпей. Ди Паскероли е дирижирал „Мадам Бътерфлай” над сто пъти.
Концертмайстор на оркестъра на Опера Пловдив е Мичо Димитров, диригент на хора е Константин Добройков.
В премиерата на Античния театър преливат пространство и време, благодарение на режисурата, танца, ритуала, вписването дори на градския пейзаж в символиката на постановката. Спектакълът е дело на доц. Нина Найденова, която изследва „американската мечта” на японската гейша за свят, изпълнен с „любов и свобода”. Визуалните технологии в помощ на преживяването превръщат Античния театър в красива японска пагода и пресъздават живота в страната на сбъднатите мечти – Америка.
Сценографията с оригинален 3D мапинг е дело на Петко Танчев от авангардния колектив „Мелформатор”. За първи път на Античния театър се инстарила и въртяща се сцена, която съдейства за прехода на картините и прави танца с ветрила на японските гейши още по-ефирен. Колоритните копринени кимона са дело на художничката Цветанка Петкова-Стойнова, а хореографията е на Боряна Сечанова.
Фестивалът Opera Open продължава да набира скорост. На първото издание през 2014 г. са присъствали общо 8 хиляди зрители, докато миналата година те са били над 22 хиляди, съобщи директорът на Пловдивската опера Нина Найденова.