„Financial Times”: Пловдив става все по-популярен сред туристите
През 2019 г. се очакват два милиона туристи под тепетата, пише британският вестник
15:02, 11.01.20181040 пъти

Пловдив с винения туризъм и фестивалите влезе във „Financial Times” в статиите, посветени на Европредседателството на България. Британският вестник публикува поредица от материали за страната ни на политически и икономически теми, в които извежда Пловдив и като популярна дестинация.

Отбелязан е  и фактът, че градът е увеличил туристическия си поток двукратно през последните шест години и според кмета Иван Тотев през 2019 г., когато Пловдив е Европейска столица на културата, се очакват над 2 млн. посетители. В статията, озаглавена  "Увеличаването на посетителите помага на българските фестивали да процъфтяват", се казва още, че през 2018а Пловдив ще бъде домакин на втори световен конгрес за вино.

Ето и целия текст за  Пловдив в статията:

На по-малко от два часа път с кола от София по магистрала „Тракия“ се намира Пловдив, чийто 350 000 жители го превръщат във втория по големина град в България. Смята се, че е кръстен на Филип II Македонски, баща на Александър Велики и негов завоевател през 4 в. пр.н.е. Пловдив става и все по-популярен сред чуждестранните туристи.

„За шест години ние удвоихме туристическия поток и през 2016 г. повече от 800 000 туристи посетиха нашия град“, каза кметът на Пловдив Иван Тотев. „През 2019 г. Пловдив ще бъде Европейска столица на културата и тогава очакваме 2 млн. посетители“.

Фестивали продължават да никнат из цялата страна и след използването на европейски средства за развитие на местния туризъм от много общини в държавата. Техният брой се покачва значително за четири години, като около 200 от тях са възродени и им е вдъхнат нов живот, а повече от 350 са създадени, за да съберат заедно любителите на етнографията, храната, изкуството, виното или спорта.

Когато става дума за винен туризъм, фестивалите се превръщат и в международни – през 2018 г. Пловдив ще бъде домакин на второ глобално събитие за вино за по-малко от две години.

„България се стреми да привлече още повече туристи и експерти чрез такива мероприятия и създаване на препратки към тракийското ни културно наследство“, казва Меглена Михова, основател на маркетингови компании и такива за производство на вино в България, Белгия и САЩ.

Властите и бизнесът се опитват да „подобрят имиджа на страната, а едновременно с това и да рекламират производството на вино“, казва г-жа Михова. По данни на списание „Винен ентусиаст“ за 2017 г. Тракийската долина, където се намира и Пловдив, е втората най-добра дестинация за винен туризъм.

 

Comments from FACEBOOK